Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig

Nu har det varit en sån där underbar helg när ingenting blir som man har tänkt sig. Det hela började på fredagen med att vi hade tänkt att åka till Oscars föräldrar och hälsa på. Fiska i solnedgången på den varma fredagskvällen och sedan polera lite på bilen på lördagen och åka hem på söndag morgon. Så blev det inte.

Efter en vanlig morgon och en lunch som smakade lite suspekt så fick jag så fruktansvärt ont i magen. Qournfärstacos var tydligen inte poppis hos mitt tarmludd. Istället för vid en lugn sjö i sommarbrisen med att kallt glas vin i handen fick alltså fredagskvällen spenderas i ett skållhett vardagsrum med en envis kall kattunga som slickade mig på foten medan jag vred mig i krämpor, Inte direkt vad jag hade hoppats på.

Dagen efter var det i alla fall bättre och vi begav oss iväg. Vädret var inte direkt lovande men när vi väl kom fram så blev det riktigt varmt och skönt. Vi satte igång med bilputsandet, vilket vi uppskattade skulle ta kanske 5 timmar. Det gjorde det inte. Efter ett infernaliskt gnessande med trassel och diverse klet så var klockan 7 och vi var inte ens halvfärdiga. Sen började det regna. Då gav vi upp för dagen.

Snart klarnade det dock upp lite och vi tänkte att det skulle vara perfekt med en liten avkopplande fisketur. Glada i hågen packar vi ihop allt och är redo att bege oss av. Vi hinner inte mer än gå utanför dörren förrän det böjar ösregna. Härligt. Positiva som vi är så hoppas vi att det är en liten skur som snart går över. En kvart senare måste vi, blöta som dränkta råttor, inse oss besegrade av vädrets makter.

Från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:22_Regen_ubt.jpeg, Tomasz Sienicki
Efter regn kommer solsken? Så fan heller!
Från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:22_Regen_ubt.jpeg, Tomasz Sienicki


Dagen därpå (idag, söndag) hällregnade det mest hela dagen och vi fortsatte gnessandet i ett litet garage istället för ute i solskenet som vi hade hoppats på. Bilen blev dock väldigt snygg men med tanke på arbetsinsatsen så förstår jag varför folk lämnar in sina bilar istället för att putsa på dem själva.

Allt var dock inte åt skogs i helgen. Svärmors matlagning och barnvakt var verkligen inte dumt!

Dagens tips: Klafsa inte i leriga traktorspår i tofflor, det slutar aldrig väl.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hoppas veckan som kommer o nästa helg blir bättre! :-)

2008-07-07 @ 12:55:08
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Ancie

Det hoppas jag med men som sagt var svärmors matlagning inte att leka med! :-)

2008-07-07 @ 17:44:00
URL: http://icna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0