Rockoman? Jag?!

Alla har på något mystiskt sätt fått för sig att jag är ett inbitet rockfan som inte lyssnar på något annat. Till och med mina elever är helt övertygade om att jag är en inbiten hårdrocksfanatiker som i lönndom smyger omkring hemma i min AC/DC-t-shirt med persiennerna nerdragna. (Mer Evert Taube och beiga koftor på jobbet kanske kan få dem att ändra sig! ;-))

Jag tänkte därför slå hål på myten att jag bara lyssnar på allt som slutar på rock (gubbrock, hårdrock, 80-talsrock etc.) Här kommer därför lite godingar som inte alls har något med rock att göra.

Echo Image med Standing Alone är en mycket svängig liten låt som på sistone har fångat min uppmärksamhet. Lyssna och njut!


En underbar låt med Nick Cave, To Be by Your Side. Ett fantastiskt arrangemang och en underbart bitterljuv melankoli. En av mina absoluta favoritlåtar!


En skön låt med R.E.M, Electron Blue. Sköna övergångar från dur till moll gör detta till en av, i mitt tycke, R.E.M's bästa låtar!


Med detta dock inte sagt att jag på något sätt kommer att överge rockens underbara värld, men det finns faktiskt annat som ibland är värt min uppmärksamhet. Några tips på bra rocklåtar kommer också vad det lider.

Ha en härlig kväll i solgasset!

Dagens tips: Ät aldrig glass i en sandlåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0