Isac har mörtöga


Isac har nu i ett par veckors tid haft mörtöga, d.v.s. så är han röd i ena ögat. Vi har länge undrat vad det beror på. Tydligen så kan man få s.k. "pink eye" om man pillar sig där bak och sedan pillar sig i ögat. Eftersom vår son ännu inte har insett att det inte är särdeles smart att pilla på sina genitalier och sedan i ansiktet eller munnen så kan det vara så det har gått till, man vet aldrig. Idag gick vi till farbror doktorn i alla fall. Isac skötte sig exemplariskt och var jättesnäll. Dock var han mycket intresserad av doktorns instrument och det var på håret att han sög i sig stetoskopet. Givetvis den delen man stoppar i örat.

Isac fick till slut i alla fall härlig ögongel som mamma och pappa nu ska droppa i ett par gånger om dagen. Jag är övertygad om att det kommer att vara dagens höjdpunkt för herrn!


Pigg som en mört!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Mörtöga... Är det inte en aningen konstig benämning på ett irriterat människoöga? he he... I vilket fall som helst ska du kolla på min blogg och lyssna på herrn med gitarren!!! ;) Hoppas ni inte redan vet vem det är! ;)

2008-07-03 @ 17:04:37
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Ancie

Kanske men mycket talande tycker jag! Gitarristen ska jag verkligen kolla in! Kul med tips på lite dukiga musiker! :-)

2008-07-03 @ 18:44:53
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: impulsetraitor

Mycket riktigt så visade det sig att ögongel inte var särskilt populärt. Märkligt.

2008-07-03 @ 20:14:29
URL: http://www.impulsetraitor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0