Världens största krokodil

I natt hade jag en sån där härlig dröm där man vaknar kallsvettig och det fick mig osökt att börja tänka på krokodiler (ja, det var en väldigt otrevlig dröm som involverade krokodiler och jag hade av någon outgrundlig anledning köttfärs i fickan).

Visste ni att den största krokodilen var 8, 63 m. lång? (Krys the croc skjöts i Normanton, Australien 1957.) Jag och min sambo kollade upp detta en gång då vi började diskutera krokodiler. Vi tyckte först inte att det inte lät så mycket men mät upp 8, 63 m på golvet så får ni se! Hemma hos oss så var krokodilen hela vardagsrummet långt + hela hallen och halva köket! Skulle man träffa på en sådan best i verkligheten så skulle man nog kissa på sig, i bästa fall!


Mininilkrokodil (från http://en.wikipedia.org/wiki/Image:NileCrocodile.jpg)

Här finns en länk till ett foto av en modell av monsterkrokodilen

Apropå krokodiler förresten: på ett zoo i Halland hade de två sengångare som klättrade i rankor i taket över besökare och andra djurburar. Nu var det tyvärr också så att sengångarna ibland tappade greppet och trillade ner, till besökarnas stora förtjusning. Detta hade väl varit helt ofarligt om det nu inte hade varit så att någon smart individ hade planterat rankor för sengångarna att klättra i även ovanför krokodilburen... Ja, ni kan ju själva gissa hur det gick. Nu har zooet i Halland bara en sengångare men de har åtminstone plockat bort rankorna över krokodilburen.

Dagens tips: Ska du bada bland krokodiler så se för Guds skull till att inte ha köttfärs i fickan!





Kommentarer
Postat av: impulsetraitor

Jag tycker också att alla bör mäta upp 8,63 meter på golvet för att få lite perspektiv på hur fruktansvärt stor den här krokodilen var.

2008-07-01 @ 22:04:30
URL: http://www.impulsetraitor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0