I hustankar

Jag och Oscar funderar på att köpa ett hus inom den närmaste framtiden (d.v.s. om högst tre år). Detta på grund av att man redan börjar känna sig ganska trångbodd i vår dyra trea, trots att vi flyttade hit för bara ett år sedan. Vi har nog samlat på oss alldeles för mycket skräp helt enkelt, så vi behöver mer plats att ställa allt skräp på!

Det är dock inte så lätt att hitta ett hus som man gillar och som samtidigt inte kostar multum så man skulle få leva på grus och vatten för att klara kostnaderna. Här har vi alltså ett dilemma. Ska man ha ett hus som ser någorlunda ut för världen och som ligger hyfsat centralt så får man ge uppåt 3 miljoner i Norrköping. Går man ner i pris så får man antingen bo i en liten skokartong eller i en förfallen liten skokartong.

Idag tittade jag på några hus på Hemnet. Det jag hittade som låg bra i pris var ett litet sketet rostskjul med ett minimalt kök i bajsbrunt och orange och en toalett som var så liten att man skulle få knöla in benen under tvättstället för att få plats. Skall man då utföra behov nr. 2 som kan ta sin lilla tid så kan det bli minst sagt obekvämt i längden. En larmknapp på toaletten skulle alltså därför vara en god idé, för har benen somnat och man dessutom sitter fast så har man verkligen skitit i det blå skåpet! (Dalauttryck för: det är totalkört). Som om inte det vore illa nog så var också plåtfasaden allt allt annat än i bra skick. Jag trodde först att den var brun men den skulle tydligen vara vit?! Bilder på källaren fanns inte ens så den måste ju om möjligt ha sett ännu anskrämligare ut! När till och med mäklaren skriver att det är ett stort renoveringsbehov på huset så måste det ju verkligen vara illa... eller?

Detta eller grus och vatten som diet? Svårt val...

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Shack_in_Pigeon_Forge%2C_TN_by_Zachary_Davies.jpg
Finnes: Villa för den händige nära naturen. Stort förråd av brasved precis vid knuten!
(http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Shack_in_Pigeon_Forge%2C_TN_by_Zachary_Davies.jpg)

Edit: Vi gick förbi och tittade nyss och det såg till och med värre ut i verkligheten än på bild och tomten var så liten att man knappt fick in en trädgårdsstol. Näe, det får nog bli grusdiet.

Dagens vidsomsord:
När du känner dig som en brontosaurus i en minibuss så är det dags att flytta.



Kommentarer
Postat av: impulsetraitor

Jag och Ancie tänkte i alla fall gå på visning på huset vi hittade. Ruttet må det vara, men snålheten bedrar ofta visheten.

2008-07-01 @ 22:18:19
URL: http://www.impulsetraitor.com/
Postat av: Frida

Vilken rolig blogg du har. Den måste jag fortsätta läsa. Ingår det i en svenskalärares tjänst att kunna uttrycka sig svinbra i skrift? I sånt fall har du lyckats!

Ha de!

2008-07-01 @ 22:43:22
URL: http://elviraomami.blogg.se/
Postat av: Ancie

Tack! Nja, i en svensklärares plikt ingår att spela tramporgel, att titta på Citizen Kane och att läsa diverse klassiker ur den literära kanon. Jag borde nog som sagt byta jobb! ;-) Jag brukar som du kanske seet läsa din blogg också och jag tycker att det är jättekul att se hur du och familjen har det och hur det går men lilla Elvira. Jag tycker också att du skriver väldigt personligt och roligt och jag ser fran emot mer! :-) Ha det bra!

2008-07-01 @ 23:01:16
URL: http://icna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0