Ytterligare massakrering av mästerverk

Japp, här kommer en fortsättning. Tyvärr hann jag inte alls ta upp ens i närheten av så många som jag ville i mitt förra inlägg om samma sak så det stannade vid Metallica. Idag är det Phil Collins, Queen och Led Zeppelin som har blivit förnedrade av klåpare.


Brandy feat. Ray J. slaktar Phil Collins underbara Another Day in Paradise som om det inte fanns någon morgondag. Hon är visserligen inte en helt inkompetent sångerska men stilen som hon och hennes flottdrypande kumpan ger låten får håret att stå på ända i nacken. Inte av välbehag, kan tilläggas.



Carly Smithson från American Idol slaktar Queen's The Show Must Go On på ett synnerligen respektlöst maner. Som tur är så inser också juryn att det tyvärr inte håller måttet. Freddie Mercurys röst är inget man ska tävla med om man inte kan göra det bättre själv och det tvivlar jag på att många kan.



Den värsta sist! Rolf Harris spelar plåtskiva och digeridoo och förnedrar den gamla slagdängan Stairway to Heaven av Led Zeppelin. En eloge dock för att han verkligen har gjort en egen tolkning av den och det finns också ett ganska stort underhållningsvärde! Bättre än originalet dock? Nja, knappast...


Jag vet inte vem som är värst... Illa är det hur som helst. Jag vill avsluta med en vädjan till alla hobbyklåpare där ute: Låt våra mästerverk vara ifred!

Dagens tips: Att ha tvättbräda är inte positivt så länge man inte syftar på magmusklerna.

Kommentarer
Postat av: impulsetraitor

Jag älskar plåtskivan! Som sagt: pluspoäng till Rolf Harris för det stora underhållningsvärdet.

2008-07-03 @ 23:01:30
URL: http://www.impulsetraitor.com/
Postat av: Frida

Jag tyckte iofs att Rolf Harris lyckats göra den bästa cover jag någonsin sett och hört!

2008-07-06 @ 17:11:31
URL: http://elviraomami.blogg.se/
Postat av: Ancie

Jo, Rolf Harris har som sagt ett stort underhållningsvärde i sin låt men bra... Originellt i alla fall! :-)

2008-07-06 @ 18:39:05
URL: http://icna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0