Dags för ännu ett framträdande

Idag ska jag sjunga på ett bröllop. Det ska bli väldigt kul men tyvärr så tror jag inte att det blir ett av mina bättre framträdanden. Vad grundar jag då detta på? Jo, igår var det ju fredag och vi var uppe lite längre än vad man ska om man har en son som är morgonpiggare än tuppen. Kl. 6 så vaknar man, fortfarande totalt yr i kolan av trötthet av ett belåtet kvittrande från rummet bredvid där min käre son stolt annonserar att han minsann är vaken och vill gå upp. OMGÅENDE! Kvittret övergår snart till ett uppfodrande smärre vrål och min käre sambo är den som tar smällen och går upp med vår lilla solstråle.

Jag får sova ett par timmar till! Tror jag... Snart kommer Gizmo, vår lurviga kelgris till katt och krafsar oavbrutet på dörren och ska bestämt in och lägga sig i mattes ansikte. Sedan kommer nästa katt och slickar frenetiskt på varje kroppsdel som jag inte lyckats gömma under täcket. Härnäst kommer katt nummer tre och lägger en leksak på magen på mig och jamar uppfodrande att jag skall kasta den till honom. Med en stor muttrande suck tvingas jag att gå upp, seg som en sengångare på valium. Jag tänker på framträdandet i kyrkan på eftermiddagen och när jag öppnar munnen för att säga något så hoppas jag innerligt att min stämma skall vara stark och klar och optimal för ett succéframträdande! *krax*

Det kommer alltså inte bli en av mina bättre sångprestationer i eftermiddag... Jag återkommer med detaljer om exakt hur illa det blev.

Dagens tips: Har du svårt att komma upp på morgonen? Skaffa katt! Helst tre! Skaffa också en bebis eller tre så garanterar jag att du snart blir en riktig morgonmänniska!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det kommer säkert att gå jättebra! :)

2008-06-28 @ 10:15:26
URL: http://lortgris.blogg.se/
Postat av: Icna

Tack för de uppmuntrande orden! Hoppas kan man ju i alla fall. ;-) Jag återkommer med detaljer.

2008-06-28 @ 10:20:07
URL: http://icna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0