Garage - bra eller anus?

Jag sitter nu här och försäker att bestämma mig för om vår nyinförskaffade garageplats (för nästan 400 spänn i månaden) i källaren på vårt hyreshus verkligen är så bra som jag trodde eller om den är, som Filip och Fredrik säger, anus.

När vi nu försökte få ännu några vuxenpoäng så köpte vi en Audi A6 Avant. För er som är lika bilintresserade om jag (d.v.s. som knappt vet hur man får upp ett tanklock) så kan jag berätta att det betyder att det är en kombi. Tror jag. ;-) Nåväl, när vi nu införskaffade vår nya bil så tyckte vi att det också kunde vara bra att ha en garageplats här i källaren på vår hyresrätt så att bilen stod säkrare och närmare. Dessutom utsätts den ju inte för väder och vind och ser betydligt renare och snyggare ut längre än om den skulle stå utomhus! Således hade Oscar omsorgsfullt tvättat vår nyinköpta bil en hel förmiddag och den blänkte som en polerad flint i morgonsol. Sen kör vi in i vårt garage. Dagen efter ser det ut som om vi har deltagit i Dakarrallyt. Man skulle kunna tro att man har kommit till en gigantisk imonhussandlåda när man går in i vårt garage. Saharasyndromet kan bero på den mycket upplysande skylten som finns på väggen:

För er information - Sopning av garaget sker den 24/7 2007...

De har nog inte sopat sen dess. Som ni förstår är detta en ganska stor nackdel.


En parkeringsplats i Sahara någon? (från: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Dakar_traces_mauritanie.jpg)


Det finns också någon trevlig individ som insisterar på att parkera sin blanka, nya, fina Volvo där man inte får parkera så det blir lite knivigt att ta sig in. Jag funderar på att sätta en lapp på vindrutan som lyder:

Är du rädd om din bil? Det är inte jag. P.S. Jag övningskör


Ok, summa sumarum då. Fördelar och nackdelar med garaget:

Fördelar:
* Nära
* Förhållandedvis säkert
* Inomhus
* Oscar ser väldigt rolig ut när han måste ta sats ut genom vindrutan varje gång han skall dra kortet och knappa in koden för att komma in i garaget! :-D (Kan dock vändas till en nackdel om jag så småningom skall köra.)

Nackdelar:

* Dammigt som i sandigaste Sahara
* Dyrt
* Skulle man glömma nyckelkortet i bilen så får man vackert hosta upp 280 spänn för att få ett extra
* Vissa individer (Volvon) parkerar som blinda mullvadar

Så, vad säger ni? Garage - bra eller anus?

Dagens ordspråk: Hellre en bil i sandlådan än en sandlåda i bilen.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hm... Knivig fråga det där! Med fördelar ställda mot nackdelar får jag nog säga: Bra & Anus, precis som så mycket annat i livet. :)

2008-06-30 @ 20:36:44
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Ancie

Jo, jag är nog böjd att hålla med. Dock funderar jag på att skriva den där lappen och på att ringa och be dem städa lite oftare än en gång om året! :-D

2008-06-30 @ 20:58:33
URL: http://icna.blogg.se/
Postat av: impulsetraitor

Första gången som jag skulle leta efter parkeringsplatsen (som hade nummer 24) så kända jag mig som en arkeolog som gick och penslade i dammet.

2008-06-30 @ 21:06:50
URL: http://www.impulsetraitor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0