Tjipp och välkomna!

Här börjar jag med ett värmländskt uttryck från klassikern Hajk (vem kan glömma den überpedagogiske gurun Bengt Alsterlind och hans aldrig sinande pysseltips), i grund och botten är jag dock en dalkulla men inte i själ och hjärta. Mitt hjärta tillhör min älskade familj och en större del av den befinner sig just nu i Norrköping. Jag flyttade från Dalarna för 8 år sedan. Varför flyttade jag då ifrån sommaridyllen? Jo, efter att arbetslösheten i länet hade stigit med 20 % och att en person blivit skjuten i huvudet på samma krog som jag lämnade ca 20 minuter innan så kände jag att det helt enkelt var läge för en flytt.

Efter flytten så blev det (mycket kortfattat) ett års jobb och 6 års plugg följt av en mammaledighet och ännu ett års jobb. Med andra ord har jag hunnit med en hel del och jag känner att jag verkligen trivs här i Norrköping och jag vill verkligen inte flytta! Nu jobbar jag som gymnasielärare i engelska och svenska och trivs jättebra med det! På denna blogg kommer jag dock inte skriva något om mitt jobb då jag är svuren till sekretess gällande en hel del av mitt yrke. Däremot kommer jag att posta en del om min musik och det hoppas jag att ni kommer att kommentera!

Vad kan man då säga annars om mitt liv? Jag och min sambo jobbar hårt på att uppfylla den svenska familjestereotypen med villa, volvo, vovve och husvagn men hittills går det tyvärr inte så bra. Vi bor i en alldeles för dyr hyresrätt, har köpt en AUDI (förvisso kombi så några vuxenpoäng blir det i alla fall!) slopar vovvarna och har två raskatter istället och VÄGRAR husvagn. Det bådar med andra ord inte gott för att uppfylla den svenska stereotypen... Jag har dock ett trumfkort! Skulle jag och min kära sambo gifta oss så blir det ett übersvenskt efternamn i alla fall! Gustavsson eller Eriksson, det är bara att välja!

Ha det så höres vi snart igen!

Dagens artisttips: Vildsvin är en svensk och mycket underskattad grupp som är både tekninskt skickliga och skriver roliga och bra låtar! Kolla särskilt in deras första skiva: "Grisfesten".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0