Videon förstörde dem - låtar jag brukade gilla

Jag är vad jag vill kalla en polymusikalist. Jag gillar mycket musik i många olika genrer och många låtar har hängt med mig sedan barnsben eller fångat mig längs min väg till tant. Sedan youtubes intåg har jag dock tvingats omvärdera ett antal gamla godingar. Videon har helt enkelt förstört dem. Här följer några:

The Beloved - Sweet Harmony
 

Jag har alltid tyckt att denna låt är jätteskön! ”Let’s come together. Right now. In sweet harmony” är en återkommande fras i låten. Jag har sedan jag var en liten knodd trott att världsfred var det The Beloved förespråkade men ack så fel jag hade. Jag spelar videon... En naken smörprins är omgiven av nakna modeller som åmar sig framför kameran.

Vill herr slempropp ha världsfred? Nej, han vill ha ännu fler nakna modeller ”In sweet harmony”.

Blutengel - Reich mir die Hand

Hur blir du en cool låtsasvampyr? Blutengel visar dig vägen!

* Köp röd karamellfärg i massor. (Det går åt en hel del om du ska färga nog med sockerdricka för att kunna dricka den, spotta den på folk, slänga den på golvet och åla runt i den.)
* Skaffa vampyrtänder (Buttericks plasttänder är att föredra. Att bita sig i tungan gör ont!)
* Leta upp en mysig kyrkogård där du, häftig som du är, kan välta lite gravstenar.
* Öva hårt och länge på att ta dig själv på alldeles för stort allvar.
* Lär dig att jonglera med eld i raffset.

Nu har du alla förutsättningar för att bli en riktigt ball Dracula-wannabe - Blutengel style!

Type-O Negative - My Girlfriend’s Girlfriend

Ok, här är det inte enbart videon som är problemet, utan artisten i sig också. Har man haft oturen att råka se Peter Steele vika ut sig så går det bara inte att se Type-O-videor längre. Hur jag än försöker så kan min hjärna inte radera bilden av herr Steele, snuskleende med bresade ben och sin ådriga lem i handen *rys*. När han då i My Girlfriend’s Girlfriend fladdrar med sin slemmiga tunga och vispar runt med den i diverse flickors munnar så går tanken osökt till något annat slemmigt och fladdrande. Jag måste stänga av för att inte få upp lunchen.

Blir du nu nyfiken på att se hans utvikningsbilder så GÖR INTE DET!!! Du kommer att ångra dig bittert efteråt. Peters lem är som herpesvirus; du får leva med skiten resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0